غلبه نوسازها در بازار تجاری

بازدید: 58 بازدید

نوسانات در بازار ملکی ایران

بر خلاف بازار واحدهای مسکونی که طی ماه‌های اخیر دچار نوسان بوده و بالا و پایین‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشت. بازار واحدهای تجاری روزهای آرامی را سپری کرده است. اما بررسی فایل‌های عرضه شده در موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد شمار واحدهای نوساز تا پنج‌سال ساخت به شکل ملموسی از واحدهای با عمر بیشتر پیشی گرفت. با این حال برخی از فعالان بازار واحدهای تجاری چندان از وضعیت بازار رضایت نداشته و اعتقاد دارند بسیاری از واحدهای تجاری مجتمع‌های بزرگ با وجود موقعیت قرارگیری مناسب و امکانات کافی، روی دست سازندگان مانده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد ، بخشی از سردی بازار نوسازهای تجاری که موجب شده شمار فایل‌های آن بیشتر به‌نظر برسد، قیمت‌گذاری بالای آنهاست. سازندگان واحدهای تجاری طی ماه‌های اخیر نتوانسته‌اند واحدهایی که تکمیل شد را با قیمت دلخواه خود بفروشند و همچنان در جست‌وجوی مشتری هستند.

رشد قیمت واحد های تجاری

از طرفی بررسی میدانی نشان می‌دهد با وجود رکود بازار طی دو سال اخیر، قیمت‌ واحدهای تجاری از رشد خوبی برخوردار بوده است. واحدهای تجاری در برخی از نقاط برخوردار تهران بعضا مترمربعی 100 میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری شد. در یکی از مجتمع‌های تجاری شمال تهران واحد تجاری از متری 50 تا 70 میلیون تومان نرخ‌گذاری شد. با وجود آنکه مدت‌هاست از بهره‌برداری آن می‌گذرد، هنوز واحد خالی برای فروش دارد.

رونق در نوسازها، رکود در قدیمی‌ها

بازار واحدهای تجاری تهران در دو وضعیت متفاوت قرار دارد؛ نوسازها رونق دارند و بیش از نیمی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و قدیمی‌ها با رکود و کاهش تقاضا روبه‌رو هستند.

تعداد واحدهای نوساز تا 5 سال ساخت در حال افزایش است و تقاضا برای واحدهای تجاری، به طور کامل از بین نرفته است و قیمت واحدهای نوساز، در مقایسه با واحدهای قدیمی، منطقی‌تر است.

دلایل رکود بازار قدیمی‌ها

قیمت واحدهای قدیمی، بالا و غیرمنطقی است و تعداد واحدهای تجاری قدیمی، بیشتر از تقاضا است که به اشباع بازار منجر شد.

از طرفی کاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای واحدهای تجاری را تحت تاثیر قرار داد. به این صورت که قیمت واحدهای نوساز، بالاتر از توان خرید بسیاری از متقاضیان است و برخی از مجتمع‌های تجاری بزرگ، با وجود موقعیت مناسب و امکانات کافی، واحدهای خالی زیادی دارند.

بازار واحدهای تجاری تهران، در کوتاه‌مدت با ثبات و کاهش نوسانات روبه‌رو خواهد بود اما در بلندمدت، رونق یا رکود این بازار به وضعیت اقتصادی کلان کشور و قدرت خرید مردم بستگی دارد.

سرمایه‌گذاری در بازار واحدهای تجاری تهران، نیاز به بررسی دقیق و کارشناسی دارد. قیمت‌گذاری واحدهای تجاری، باید متناسب با تقاضا و توان خرید مردم باشد.

دولت می‌تواند با اقداماتی مانند ارائه تسهیلات و کاهش بروکراسی اداری، به رونق بازار واحدهای تجاری کمک کند. در نهایت، بازار واحدهای تجاری تهران، بازاری مبهم و چندوجهی است که نیازمند تحلیل دقیق و به‌روز برای سرمایه‌گذاری است.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری
متنی در رابطه با نویسنده مطلب. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت